2014. április 28., hétfő

10. fejezet IV. rész

-A prófécia megjelölte számomra, hogy kiket válasszak.-Mondta Jason.-A kohó s a galamb a zárkát feltöri. A kohó Vul...Héphaisztosz jelképe.-A Kilences Kabin zászlaja alatt üldögélő Nyssa leejtette a vállait, mintha egy üllőt raktak volna hirtelelen a hátára.
-Ha óvakodnod kell majd a földtől-Mondta a lány végül.-akkor nem utazhatsz a földfelszínen, tehát légi járműre lesz szükséged.- Piper majdnem elszólta magát arról, hogy Jason tud repülni, de végül úgy döntött, hogy egyedül Jasonnek van joga ahhoz, hogy elmondja ezt nekik, és nem tűnt úgy, hogy a fiú meg akarja osztani ezt az információt az egybegyűltekkel. Talán arra gondol, hogy már így is eléggé megrémítette őket a képességeivel ma este.
-A repülő szekér eltört.-Folytatta Nyssa.-A pegazusokat pedig Percy keresésére fogtuk be. Talán azonban a Héphaisztosz Kabin képes lesz kitalálni valamit. Sajnálatos módon Jake ágyhozkötött, és mivel én vagyok az utána következő rangidős Táborozó, ezért az én kötelességem jelentkezni a küldetésre.-Nem tűnik úgy, mintha tényleg szeretne menni. Aztán Leo állt fel Piper legnagyobb meglepetésére. A fiú annira csöndben ült ott, hogy Piper meg is feledkezett róla, pedig ez egyáltalán nem rá vallott.
-Én megyek.-Mondta a srác. A Kabintársai zúgolódni kezdtek. Többen megpróbálták újra leültetni, azonban Leo ellenállt.-Nem, nekem kell mennem. Érzem. És ötletem is van a jármű probléma megoldására. Hadd próbáljam meg! Ezt meg tudom oldani.-Jason Leo arcát tanulmányozta. Egészen biztosan megmondja Leonak, hogy nem mehet.
-Együtt kezdtünkebbe bele, Leo. Úgy tűnik, tényleg neked kell velem jönnöd. Ha szerzel nekünk járművet, benne vagy a csapatban.
-Ez az!-Leo belebokszolt a levegőbe.
-Veszélyes lesz.-Figyelmeztette Nyssa a fiút.-Nehézségek, szörnyek, elképzelhetetlen kínok. Talán egyikőtök sem tér vissza ide élve.
-Ó.-Hirtelenjében Leo máris nem tűnt olyan vidámnak. Aztán rájött, hogy mindenki őt figyeli.-Mármint...ó, ez király! Kínok? Imándom a kínlódást! Vágjunk bele!-Annabeth bólintott.
-Akkor, Jason, márcsak a harmadik személyt kell kiválasztanod, aki veled megy a küldetésre. A galamb...
-Ó, természetesen!-Drew talpra ugrott, és Jasonre villantotta legszebb mosolyát.-A galab Aphroditét jelenti. Ezt mindenki tudja. A tiéd vagyok teljes mértékben.-Piper kezei megremegtek, majd a lány előrelépett.
-Nem.-Mondta. Drew a szemeit forgatta.
-Ó kérlek, Lúzerek Királynője. Lépj vissza.
-Nekem küldött látomást Héra, nem neked. Nekem kell ezt végigcsinálnom.
-Bárkinek lehet látomása. Csak jó helyen voltál jó időben.-Vitatkozott Drew, majd újfent Jasonhöz fordult.-Figyelj, a harcolással semmi bajom sincs. És azok, akik építenek...-A lány Leora nézett bírálóan.-Hát, valakinek be kell mocskolnia a kezét. Azonban varázsra is szükséged lesz. Nagyon meggyőző tudok lenni. Sokat segíthetek.-A Táborozók arról kezdtek sustorogni, hogy Drew milyen meggyőző tud lenni néha. Még Kheirón is úgy kezdte simogatni a szakállát, mintha Drew felszólalásának lett volna értelme.
-Hát...-Mondta Annabeth.-A prófécia szavai szerint...
-Nem!-Piper hangja még saját magát is meglepte. Sokkal intenzívebb és kifejezőbb lett a hangja.-Nekem kell mennem.-A lehető legfurcsább dolog történt. Mindenki bólogatni kezdett, és arról motyogott, hogy Piper indokai is helyénvalóak. Drew meglepetten körülnézett. Még a saját Táborozói közül is bólogattak néhányan.
-Lépjetek túl rajta!-Üvöltött rá a tömegre Drew.-Mi tud Piper csinálni?-Piper válaszolni próbált, de nem jött ki hang a torkán. Mit is tudnék én felajánlani? Nem vagyok se harcos, se vezető, se építő. Semmi más adottságom sincs azon kívül, hogy remekül értek ahhoz, hogy hogyan kerüljek bajba, meg az, hogy meg tudok győzni embereket ostoba dolgokról. Ja, és majd el felejtem: még hazug is vagyok. Olyan okokból kell elmennem erre a küldetésre, amiknek semmi közük Jasonhöz, és ha el is megyek, annak azlesz a vége, hogy minden itt jelenlévőt elárulok. Piper fejében megint megszólalt az álombeli hang: Tedd meg, amit tőled kérünk, és akkor talán életben hagyunk. Hogyan tudnék dönteni egy ilyen ügyben? Hogyan dönthetnék aközött, hogy Jasonön segítek, vagy Apun?
-Hát-Mondta a győzelmében biztosan Drew.-Azt hiszem, ez eldönti az ügyet.-Hirtelen mindenki elnémult, és egyöntetűen tátotta el a száját. Mindenki Pipert bámulta.El sem tudom képzelni, mit rontottam már megint el! Aztán Piper észrevette, hogy vöröses csillogás veszi körül.
-Mi?-Adott hangot csodálkozásának a lány. Felnézett a feje fölé, de ott semmiféle égő szimbólum sem volt. Aztán lefelé nézett, és eltátotta a száját csodálkozásában. A ruháim...mi ez a vacak, ami rajtam van? Gyűlölöm az estélyiket. Soha egy darab estélyim vagy kosztümöm sem volt. Most meg egy gyönyörűséges kisestélyiben virítok itt mindenki szeme láttára? Nincsen ujja, csak a térdemig ér, és olyan mély a V alakú dekoltázsa, hogy az teljesen szemérmetlen! Arany karpántok a bicepszeimen, és arany nyaklánc korallokkal és arany virágokkal a nyakamban, és a hajam....
-Ó istenem. Mi történt velem?-Annabeth kábultan rámutatott a Piper övéről egy arany pánton lógó hüvelyre. Piper elsőre nem akarta kihúzni Katoptrist, mert félt attól, amit esetleg láthat benne, azonban a kíváncsisága végül felülkerekedett félelmén. Kihúzta Katoptrist a hüvelyéből, és megnézte a fényesre csiszolt pengében tükörképét. A haja tökéletesen állt: kibontva, szépen kifésülve, csokoládébarnán, s csillogó aranyszalagokat kötöttek bele, melyek a vállára omlottak a tincsekkel együtt. Az arca ki volt sminkelve, még jobban is, mint ahogy azt magának meg tudta csinálni. Igazán...Igazán...
-Gyönyörű vagy!-Kiáltott fel Jason.-Piper...te aztán lélegzetelállítóan nézel ki!-Más körülmények között ez lenne életem legboldogabb napja. De most mindenki úgy néz rám, mintha egy különc lennék. Drew arca rettegésről árulkodott.
-Nem!-Kiáltott fel Drew.-Nem lehetséges!
-Ez...Ez nem én vagyok!-Védekezett Piper.-Én...Nem értem ezt!-Kheirón térdre döntötte mellső lábait és meghajolt Piper felé. A Táborozók utánoztákpéldáját.
-Üdvözöllek, Piper McLean,-Kheirón minden szót gondosan és lassan ejtett ki, mintha egy temetésen lenne.-Aphroditénak, a galambok Úrnőjének és a szerelem Istennőjének leánya.

3 megjegyzés:

  1. Nocsak nocsak. Meglepő! De örülök neki hogy nem mindenki a "jaj a legmenobb isten gyereke vagyok".

    VálaszTörlés
  2. Hát, nem lehet mindenki a Nagy Triász leszármazottja...Amikor először olvastam a könyvet, én is nagyon meglepődtem :)

    VálaszTörlés
  3. En csak azon lepodtem meg, ahogy elfogadta Pipert, de igy visszagondolva, logikus:)

    VálaszTörlés